088 – 8585 100 info@amstelveensport.nl

INTRO ZWEMBAD DE MEERKAMP

KERNCIJFERS ZWEMBAD DE MEERKAMP

25 JAAR ZWEMBAD DE MEERKAMP

ZWEMMEN MET DEMENTIE

AmstelveenSport De Meerkamp 2019

Zwembad De Meerkamp, een zwembad voor iedereen
In 2019 heeft het team van De Meerkamp de tijd genomen om in te zoomen op de veranderende behoefte van de klant. Na een behoefte peiling onder de huidige klanten is er een nieuwe openstelling gemaakt die in september 2019 geïmplementeerd is. Synchroon aan dit proces is een verbetertraject ingezet voor wat betreft de arbeidsomstandigheden van de medewerkers. Hieruit vloeiden verbeteringen op het gebied van communicatie, planning en opleidingen voort.

Het totaal aantal bezoeken kwam in 2019 uit op 356.300

Nieuw openstellingsrooster
In het nieuwe openstellingsrooster is ruimte gemaakt voor all-in bewegingsprogramma’s, waarbij de klant voor 1 tarief binnen een bepaald tijdsbestek kan deelnemen aan alle activiteiten die op dat moment plaatsvinden in het bad. De klant kan dus variëren van dag en tijd waarop hij of zij deelneemt én variëren in het soort activiteit. Deze flexibiliteit in het programma is voor een gemeente met relatief veel mensen in wisseldiensten een welkome verbetering.

Daarnaast is er streng gekeken naar de efficiëntie en de kwaliteit van de zwemlessen. Door de optimalisering is de bezettingsgraad van de zwemlessen van 80% naar 95% gestegen. Dit effect is voornamelijk gerealiseerd door betere begeleiding en intensiever klantcontact. Hoewel de verbeterde bezettingsgraad van de zwemlessen leidt tot meer kinderen op les, is het nog niet gelukt de wachtlijsten in te lopen. Er is niet genoeg badruimte beschikbaar om echt een inhaalslag te kunnen maken.

De minder rendabele uren in de late ochtend en vroege middag zijn dit jaar verhuurd aan Amity International School, deze samenwerking wordt in 2020 doorgezet.

Intern

Ook intern is er een kwaliteitsslag gemaakt. De personeelsplanning is weer in eigen hand genomen, wat niet alleen een aanzienlijke besparing oplevert, maar er ook voor zorgt dat er dichter bij de wensen van de medewerker geroosterd kan worden. Verder hebben alle medewerkers natuurlijk de verplichte scholingen en bijscholingen gehad. Tevens zijn er interne cursussen geweest waarbij de medewerkers elkaar lesgaven om zo ideeën van elkaar op te doen en een meer consistente les te kunnen presenteren aan de klant.

Kwaliteit
In 2019 voldeden we wederom aan de Keurmerk eisen uit de Zwembadbranche. Op het gebied van veiligheid en hygiëne heeft de Meerkamp haar zaken op orde. Het streven is om aan dit Keurmerk te blijven voldoen.

Marcel van Vendeloo
Manager zwembad De Meerkamp

AmstelveenSport De Meerkamp 2019

Zwembad De Meerkamp, een zwembad voor iedereen
In 2019 heeft het team van De Meerkamp de tijd genomen om in te zoomen op de veranderende behoefte van de klant. Na een behoefte peiling onder de huidige klanten is er een nieuwe openstelling gemaakt die in september 2019 geïmplementeerd is. Synchroon aan dit proces is een verbetertraject ingezet voor wat betreft de arbeidsomstandigheden van de medewerkers. Hieruit vloeiden verbeteringen op het gebied van communicatie, planning en opleidingen voort.

Het totaal aantal bezoeken kwam in 2019 uit op 356.300

Nieuw openstellingsrooster
In het nieuwe openstellingsrooster is ruimte gemaakt voor all-in bewegingsprogramma’s, waarbij de klant voor 1 tarief binnen een bepaald tijdsbestek kan deelnemen aan alle activiteiten die op dat moment plaatsvinden in het bad. De klant kan dus variëren van dag en tijd waarop hij of zij deelneemt én variëren in het soort activiteit. Deze flexibiliteit in het programma is voor een gemeente met relatief veel mensen in wisseldiensten een welkome verbetering.

Daarnaast is er streng gekeken naar de efficiëntie en de kwaliteit van de zwemlessen. Door de optimalisering is de bezettingsgraad van de zwemlessen van 80% naar 95% gestegen. Dit effect is voornamelijk gerealiseerd door betere begeleiding en intensiever klantcontact. Hoewel de verbeterde bezettingsgraad van de zwemlessen leidt tot meer kinderen op les, is het nog niet gelukt de wachtlijsten in te lopen. Er is niet genoeg badruimte beschikbaar om echt een inhaalslag te kunnen maken.

De minder rendabele uren in de late ochtend en vroege middag zijn dit jaar verhuurd aan Amity International School, deze samenwerking wordt in 2020 doorgezet.

Intern

Ook intern is er een kwaliteitsslag gemaakt. De personeelsplanning is weer in eigen hand genomen, wat niet alleen een aanzienlijke besparing oplevert, maar er ook voor zorgt dat er dichter bij de wensen van de medewerker geroosterd kan worden. Verder hebben alle medewerkers natuurlijk de verplichte scholingen en bijscholingen gehad. Tevens zijn er interne cursussen geweest waarbij de medewerkers elkaar lesgaven om zo ideeën van elkaar op te doen en een meer consistente les te kunnen presenteren aan de klant.

Kwaliteit
In 2019 voldeden we wederom aan de Keurmerk eisen uit de Zwembadbranche. Op het gebied van veiligheid en hygiëne heeft de Meerkamp haar zaken op orde. Het streven is om aan dit Keurmerk te blijven voldoen.

Marcel van Vendeloo
Manager zwembad De Meerkamp