INTRO SPORTFACILITY

OP WEG NAAR MEER DUURZAAMHEID

Project manager: Leo Beeren

Blaashal

Er is in de winter echt een tekort aan zaalruimte. Steeds vaker willen de buitensporten in de winter hun trainingsactiviteiten in de zalen voortzetten. De zalen hebben het hele jaar door een hoge bezettingsgraad. In de maanden oktober tot en met maart is er weinig extra ruimte voor deze buitensporten. Met name de snelgroeiende zaalhockey competitie kwam hierdoor in het gedrang. In samenwerking met het HWC en de gemeente Amstelveen is daarom in 2019 besloten een blaashal aan te schaffen. Een blaashal is een tijdelijke sporthal geplaatst op een kunstgrasveld. Van oktober tot maart creëert deze blaashal een extra capaciteit van 2 hockeyvelden voor de zaalhockey competitie. Voor het HWC zal de blaashal een gymlocatie vormen tijdens de verbouwing van het schoolgebouw.

De drie grote Amstelveense hockeyverenigingen:

• Hv Myra
  • MHC
  • HIC

De doelstelling van de blaashal is tweeledig. Ten eerste willen we plaats bieden aan de groeiende zaalhockeycompetitie in Amstelveen. Daarnaast vullen we de eventuele restcapaciteit op met andere verenigingen en sporten. Ten tweede wordt de blaashal tijdens de verbouwing van het HWC een noodlocatie voor het lichamelijk onderwijs van deze school.